مارس
20

زاویه

این ‌جا وبلاگ شخصی یا به عبارتی ، دفترچه‌ی یادداشت‌ آنلاین یک مرد متولد ۱۳۴۲ است که خود آموخته برق ، الکترونیک ، مخابرات ، شبکه ، اینترنت ، تلویزیون و …… عاشق هنر سینما و موسیقی و ……. است. تلاش می‌کنم با توجه به علاقه‌ی شخصی‌ام نگاهی کاربردی داشته باشم به فلسفه و جامعه شناسی و مباحث مطرح در آن که از زمینه‌های اصلی مطالب این وبلاگ هستند ، تا آنرا برای زندگی شغلی و روزمره‌ی آدم‌ها ؛ به ‌شیوه‌ای جذاب بیان کنم. به همین دلیل ، ‘ گه گاه سرک‌هایی می‌کشم به دنیای جذاب خواندنی‌ها. سرانجام این ‌که هر از گاهی هم تجربیات و احساسات شخصی نویسنده‌ی این وبلاگ را این‌ جا خواهید خواند.

ضرورت فلسفه در جهان معاصر
عقاید و سنن در برخورد با هم ساییده و فرسوده می‌گردد؛ و آن قدر اختلاف دیده می‌شود که موجب شک در همه آنها می‌شود.
شاید بازرگانان نخستین دسته شکاکان بوده‌اند و میل عادی آنها به تقسیم مردم به دو دسته ساده لوح و زرنگ آنها را به شک کلی راهنمایی می‌کرد. در سایه اینها علم بتدریج پیشرفت کرد؛ ریاضیات در نتیجه مبادلات پیچیده کالاها توسعه یافت. نجوم در اثر بی‌باکی و تهور روزافزون دریانوردان ترقی کرد. ثروت موجب فراغت و امنیت شد؛ و این دو از شرایط اولیه و ضروری بحث و تحقیق است. مردم از ستارگان تنها راهنمایی در دریاها را نمی‌خواستند بلکه در آنها پاسخ به معماهای جهانی می‌دیدند. نخستین فلاسفه یونان از منجمین بودند. مردم دلیرانه به تفسیر طبیعی حوادثی پرداختند که پیش از آن آنها را با علل و قوای فوق طبیعی منتسب می‌داشتند؛ جادوگری و اعمال مذهبی جای خود را بتدریج به علم و تحقیق دارد؛ و فلسفه به وجود آمد. این فلسفه در آغاز فلسفه طبیعی و منحصر به جهان مادی بود و ماده اولیه و تجزیه نشدنی جهان را باز می‌جست.
انتظار ندارم با من موافق باشید. این نوشته‌ها زاویه‌ی دید من را به مسائل نشان می‌دهند. به همین دلیل است که می‌گویم منطق من کاملا فازی است: من جز کائنات هیچ چیز را مطلق نمی‌دانم ؛ به ویژه وقتی بحث برداشت انسانی مطرح است.

عصر جدید، عصر پیشرفت و تعالی است.

مسابقه طی کردن پله های ترقی!
حالا به جای اینکه مثل سابق هر یکصد سال علم انسانی دو برابر شود، هر سال دانسته های بشر از جهان پیرامون چند برابر می شود. در این ماراتن پیشرفت، کسانی موفق ترند که تک بعدی نباشند، یعنی همزمان با تحصیل در یک رشته، هنر و توانایی هایی کسب کنند. چند بعدی بودن به درک بهتر شرایط و اتفاقات اطراف کمک شایانی می کند.
من یک تحلیل‌گر سیستم های تدوین و اینترنت و شبکه (Non Linear Editing & NetWork & InterNet) و یک علاقه‌مند جدی مشاوره‌ی مدیریت هستم. به‌عنوان تحلیل‌گر سیستم های تدوین واینترنت و شبکه ، عمده‌ی سابقه‌ی کاری من در سیستم های تدوین به ‌ویژه در شناخت و تحلیل و طراحی و نیاز سنجی بوده است و در این زمینه می‌توانم ادعا کنم . تجربیات مفیدی هم در زمینه‌ی تهیه‌ی پروپوزال NetWork & InterNet و تهیه‌ی گزارش‌های پژوهشی داشته‌ام.

من می‌توانم به شما در زمینه‌های زیر کمک کنم:

• طراحی سیستم‌های Non Linear Editing & NetWork & InterNet
• شناسایی و تحلیل مسائل و مشکلات سیستمی Non Linear Editing & NetWork & InterNet و ارایه‌ی راه‌کار برای حل آن‌ها
• انجام مطالعات پژوهشی در حوزه VideoGraphy & NetWork & InterNet

در کنار تجربیات‌ام به‌عنوان تحلیل‌گر سیستم، بنابر علاقه‌ی شخصی‌ام در زمینه‌ی روانشناسی هم مطالعه دارم و این، یکی از موضوعات اصلی نوشته‌های این وبلاگ است.
شاکرم،
می بخشم و بخشیده نمی شوم،
می خوانم و خوانده نمی شوم،
می بینم و …..
مهم نیست ……
همه انسانها را دوست دارم.
اعتقاد دارم که کج ترین درختها و دیوارها را اگر از زاویه خاصی نگاه کنی راست بنظر می آیند.
تحمل ناسزا و تعریف را دارم اما تحمل بی اعتنائی را نه،
زیاد می خوانم و بعضی اوقات می نویسم،
چون یک زبان دارم و دو گوش پس دوبرابر آنچه می گویم ، می شنوم،
هر حرفی را فقط به اهلش می گویم،
دوستان زیادی دارم که زیاد دوستشان دارم،
از هر رده اجتماعی دوستانی دارم،
برایم شنیدن نصیحت از زبان دوستان و حتی دشمنانم ، شیرین است،
انتقاد و نظر را با آغوش باز می پذیرم،
بعضی اوقات به اندازی تلخ می شوم که حتی تحمل خودم را ندارم،
بهر جهت تا پا روی دلم نگذارند ، آرام هستم.
خلاصه کلام مثل هزاران نفری هستم که هر روز در خیابان از کنارشان می گذرید.
لبخندم نثارتان باد.
دنیا خیلی کوچک است …….
اعتقاد دارم دیروز گذشته …….
فردا یک رازه …….
اما امروز یک هدیه است …….
وقتی نمی توانی جهت باد را عوض کنی ، جهت بادبانها را عوض کن …….
پس باز هم لبخندم نثارتان باد.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بفرستید

خوراک دیدگاه ها   نشانی بازتاب

دیدگاهتان را بیان کنید.